بنام خدا

بی شک یکی از وظایف اصلی دوستداران و حافظان انقلاب اسلامی ، پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای آن است ارزش هایی که حاصل خون هزاران شهید شاهد و صدها انسان خداشناس است  که باید با تمام وجود از آن حراست نماییم و نگذاریم در گذر ایام به فراموشی سپرده شوند و ضد ارزشها فرصت نشو و نما پیدا کرده و جوامع انسانی را آماج تیرهای زهر آگین خویش قرار دهند برای پاسداری از ارزش‌ها می بایست پیرو الگو های مناسب و شایسته باشیم، نه اینکه با پیروی از رقاصه ها و روسپی ها ، لباس های آنان را به تن کرده و از حرکات زشت آنان تقلید کنیم. 

جوان مسلمان با توجه به فرهنگ غنی اسلامی ، نیازی به پیروی کورکورانه از غرب ندارد ، بلکه این غربی ها هستند که باید از فرهنگ اسلامی الگو بگیرند.

آری ! برای ما ننگ است که ازمدهای هرزه آنان پیروی کنیم پس بیایید تا از ارزش های اصیل خود پاسداری نماییم و فریب نیرنگ بازان غرب را نخوریم و در مبارزه فرهنگی چون دفاع مقدس برآنان پیروز شویم .

در عصر حاضر استکبار جهانی با ترفندهای گوناگون سعی دارد سیطره خود را بر کشورهای تحت ستم جهان ، گسترش داده و از این راه به منافع سرشاری دست یابد ، ترفند های روانی نیز ، یکی از شیوه‌هایی است که استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم  و مقاصد پلیدش از آنها بهره می گیرد که در این راستا حسب فرموده حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای شکستن بت وحشت و ترس باید شجاعانه وارد میدان شد ، باید این خوف را شکست ، این یک رعب و ارعابی است که واقعیت ندارد و تبلیغاتی است که دشمن دست به آن می زند تا مردم و دولت ها را بترساند لذا بایستی این خوف ها در دل ملت ها شکسته بشود.هشت سال دفاع مقدس، مقطعی درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که به جرأت می توان گفت تثبیت انقلاب اسلامی مدیون آن است .

امروزه دشمنان انقلاب اسلامی در کنار هر حرکت انقلاب، در چهره ایی ناصحانه و دلسوزانه اما با ماهیتی مزورانه و منافقانه ظهور می کنند تا دل ها را بربایند ، تفرقه ایجاد کنند و خادمین به انقلاب اسلامی را خائن معرفی نمایند.

بحران سازی و ایجاد جنگ روانی از جمله تاکتیک های مؤثر دشمنان در داخل نظام است که نوک پیکان این جوسازی ها و شانتاژهای  تبلیغاتی نیز متوجه مقدسات نظام بویژه جایگاه مقدس رهبری ، نهادهای انقلاب و ارزش هایی مانند دفاع مقدس می باشد دشمنان آگاه و دوستان ناآگاه با طرح شبهاتی سعی دارند در اذهان عموم نسبت به افتخارات سال های جنگ شک و تردید کرده ، از این طریق نسل دوم انقلاب بویژه جوانان تحصیل کرده را با ارزش ها ، اصول و افتخار آفرینان انقلاب و دفاع مقدس بیگانه نمایند

رزمندگان لرستانی در کنار سایر هم‌میهنان در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان جانانه از ایران اسلامی دفاع کردند ؛ اما آن چنان که شاید و باید رشادت های آنان برای انتقال به نسل آینده این مرز و بوم ثبت و ضبط نشده است. در دوران جنگ هشت‌ساله فیلم‌ها و مستندهای تلویزیونی گوناگونی از جبهه‌های جنگ تهیه و تولید شد؛ که حضور کم‌رنگ رزمندگان لر در این آثار، وجه مشترک بیشتر این تولیدات است؛ این در حالی است که فرزندان شجاع این خطه از کشورمان در هشت سال دفاع مقدس همواره خط‌ شکن جبهه ها بوده‌اند.  آمار شهداء ، جانبازان و آزادگان استان در هشت سال دفاع مقدس

۱_  شش هزار و دویست و شصت و یک نفر شهید

۲_ پانزده هزار و ششصد و بیست نفر جانباز

۳_ هشتصد و چهل و سه نفر آزاده سرافراز است که همواره بسان نگینی بر تارک آسمان این استان می درخشند  و پرتو افشانی می کنند کاش ما هم مثل شهدایمان مقام و مرتبه را جور دیگری می‌فهمیدیم و از تعاریف سطحی دنیا و بازار شلوغ چشم‌ و هم‌چشمی‌ها فاصله می‌گرفتیم تا به مقام بالاتری ارتقاء پیدا می‌کردیم کاش معنی حقیقی واژه‌ها آشکار می‌شد تا هر کس هر کاری را مصداق زرنگی و قشنگی نداند 

آری: آدم‌ها وقتی خودشان را گول می‌زنند از ابلیس هم جلوتر می‌افتند، آن‌قدر جلوتر که دهان شیطان از تعجب بازمی‌ماند.

 شهدای عزیز :

راه ناتمام شما وسعت گام‌هایی را می‌طلبد که در صراط نلغزد. گام‌هایی استوار و پولادین که خستگی نشناسد و از هراس به لرزه درنیاید گام‌هایی که راه را از بیراهه بشناسد و حرکت را بر سکون مقدم سازد گام هایی همچون گام های استوار و توانمند شما که آموزگار عشق بودید و  ایثار و بامتان با واژه های امید و رهایی عجین ،.

نقش تان مصداق تکامل والای انسانی همیشه ماندگار می ماند                        

                                          السلام علی عبادالله الصالحین